De analisten verwachten gemiddeld dat de brutohuuropbrengsten van Corio vorig kwartaal met ruim 5 procent zijn gestegen ten opzichte van vorig jaar, tot 124 miljoen euro. Het bedrijfsresultaat (ebit) zakte naar verwachting met 2 procent tot 94,3 miljoen euro. Het directe resultaat per aandeel kwam naar schatting met 0,71 euro 4 procent lager uit dan in het eerste kwartaal van 2012.
Corio gaf in februari aan dat 2013 een ,,transitiejaar” wordt, waarin de focus vooral zal liggen op de uitvoering van de nieuwe strategie, die in december werd gepresenteerd.
Kernportefeuille
Corio wil de komende 3 tot 4 jaar de ‘Traditional Retail Centres’ (TRC), ter waarde van ongeveer 1,4 miljard euro, verkopen en zich concentreren op de kernportefeuille, genaamd ‘Favourite Meeting Places’. Daarnaast wil het de bezettingsgraad en de efficiency verbeteren .
TRC vertegenwoordigt circa 20 procent van de totale portefeuille van Corio. Het zijn kleinere winkelcentra die over het algemeen lagere huurinkomsten genereren en minder klanten trekken dan de grotere centra. De verkoopopbrengst gebruikt Corio voor het verlagen van zijn schulden en voor de financiering van nieuwe projecten.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl